اطلاعیه

چگونگی استفاده از ارزش معاملاتی املاک توسط ادارات مالیاتی و سایر ادارات برابر ماده ۶۴ قانون مالیات های مستقیم؛

اشتراک گذاری در:

Telegram
WhatsApp
Twitter

⭕️ چگونگی استفاده از ارزش معاملاتی املاک توسط ادارات مالیاتی و سایر ادارات برابر ماده ۶۴ قانون مالیات های مستقیم؛

◾️ماخذ مالیات نقل و انتقال املاک برای سال ۱۴۰۲ ، چهارده (۱۴) درصد میانگین قیمت روز هر بلوک تعیین شده توسط کمیسیون تقویم املاک می باشد .

◾️با توجه به مراتب چنانچه برای میانگین قیمت روز املاک مسکونی در یک بلوک که خود شامل سه نوع کاربری ( تجاری – اداری – مسکونی )  می باشد ، مبلغ دو میلیون تومان مصوب شده باشد ، ۱۴ درصد آن یعنی ۲۸۰ هزار تومان به عنوان ارزش معاملاتی در نظر گرفته می شود که عین همین مبلغ مبنای مالیات نقل و انتقال قرار می گیرد و سایر ادارات همچون شهرداری ها ، ثبت اسناد و املاک و … درصدی از این رقم ۲۸۰ هزار تومان را برابر مصوبه بهار ۱۴۰۱ هیات وزیران ( برای سال ۱۴۰۱ و تا مصوبه بعدی ، ۱۶ درصد آن یعنی ۴۴ هزار و ۸۰۰ تومان ) مبنای محاسبه و تعیین عوارض قرار می دهند.

◾️این اولین و اصلی ترین تعدیل ارزش معاملاتی برای اعمال آن توسط اشخاص موضوع تبصره ۳ ماده ۶۴ ق.م.م [ ترجیحا برای شهرداری ها و دهیاری ها با توجه به حکم قانون درآمدهای پایدار … ] می باشد .

◾️تعدیل بعدی که الزاما توسط همه ی ادارات و نهاد ها قابل اعمال خواهد بود ، تعدیل عرض معبر می باشد . یعنی اینکه مبلغ فوق در مثال بالا ( ۲۸۰ هزار تومان برای ادارات امور مالیاتی و ۴۴ هزار و ۸۰۰ تومان برای سایر ادارات و … ) برای معبر ۲۴ متری [ در عموم استان ها و بعضا ۱۲ متری برای … ] بوده و چنانچه ملک مورد نظر در معبر ۱۰ متری واقع شده باشد ۲ درصد از تفاوت آن ( ۱۴ × ۲ = ۲۸ – جمعا ۲۸ درصد ) برای هر متر کسر خواهد شد.

◾️این دو مورد تعدیل از تعدیلات اولیه بوده و البته به همراه تعدیلات دیگر در منظور نمودن ارزش معاملاتی جهت مالیات و یا عوارض و وجوه حسب مورد قابل اعمال خواهد بود که جزییات آن در ضوابط اجرایی دفترچه ارزش معاملاتی با توجه به نوع ملک مقرر شده است.

🔺🔺توضیح اینکه برابر ضوابط مقرر، ارزش معاملاتی املاک سال ۱۴۰۲، پایان بهمن ماه ( ۳۰/ ۱۱/ … ) تصویب که یک ماه پس از تصویب یعنی از ابتدای سال ۱۴۰۲ قابل اجراء خواهد بود.

مطلب پیشنهادی:   حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه ها ۱۰ درصد کاهش می یابد

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه 5 . تعداد رای: 1

Telegram
WhatsApp
Twitter

جدیدترین های نرم افزار:

آخرین محصولات مشاهده شده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات تم -> سربرگ -> منو -> منو موبایل (دسته ها)
اولین منوی راه اندازی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.
فروشگاه
وبلاگ
حساب کاربری من

عضویت در خبرنامه

برای دریافت آخرین اخبار، تخفیفات و محصولات عضو شوید