اطلاعیه

تخلف از انجام تکالیف مقرر

اشتراک گذاری در:

Telegram
WhatsApp
Twitter

تخلف از انجام تکالیف مقرر

مرجع رسیدگی به تخلف صاحبان دفاتر اسناد رسمی از تکالیفی که به موجب قوانین و مقررات مالیاتی نسبت به معاملاتی که تنظیم میکنند به عهده هیاتهای بدوی و تجدید نظر انتظامی دفاتر اسناد رسمی گذاشته شده است.

به موجب ماده ۲۶۸ قانون مالیات های مستقیم ، در مواردی که به موجب قوانین و مقررات مالیاتی به سبب معاملاتی که در دفاتر اسناد رسمی انجام میشود، تکالیفی به عهده صاحبان دفتر گذاشته شده است . تخلف آنان از انجام تکالیف مذکور به وسیله دادستانی انتظامی مالیاتی تعقیب خواهد شد . ” محاکمه و مجازات سردفتر متخلف در مرجع صلاحیت دار مذکور در دفاتر اسناد رسمی به عمل خواهد آمد ”  ولی دادستانی انتظامی مالیاتی علاوه بر تسلیم ادعا نامه میتواند از وجود نماینده اداره امور مالیاتی برای ادای توضیحات لازم در مرجع مزبور استفاده نماید.

طبق ماده ۳۴ قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سر دفتران و دفتر یاران ، برای محاکمه انتظامی سر دفتران و دفتر یاران و سر دفتران ازدواج و طلاق هر استان یک دادگاه بدوی در اداره ثبت استان و برای تجدید نظر احکام غیر قطعی دادگاه های بدوی یک دادگاه تجدید نظر در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تشکیل میشود.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه 0 . تعداد رای: 0

Telegram
WhatsApp
Twitter

آخرین محصولات مشاهده شده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات تم -> سربرگ -> منو -> منو موبایل (دسته ها)
اولین منوی راه اندازی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.
فروشگاه
وبلاگ
حساب کاربری من

عضویت در خبرنامه

برای دریافت آخرین اخبار، تخفیفات و محصولات عضو شوید